Stichting Loes wint €5.000!

07-11-2014

Afgelopen weekend heeft Stichting Loes een hele mooie donatie in ontvangst mogen nemen. Stadsquiz Huissen doneerde €5000 aan Stichting Loes. Een bijzonder gebaar van iedereen die voor ons, als goed doel, heeft gekozen.

De Stadsquiz
Stadsquiz Huissen is georganiseerd door de Rotary Arnhem Huissen. Voor degene die onbekend zijn met de Rotary; een club die op verschillende wijzen hun medemens steunen.

Volledig in het teken van ‘Huissen 700 jaar stadsrechten’ organiseerde de Rotary een Stadsquiz. Groepen konden zich aanmelden om mee te doen en te strijden om de titel ‘Het slimste team van Huissen’. Je raadt het al, heel Huissen meldde zich aan in de veronderstelling deze wedstrijd wel even te winnen. 51 teams in totaal. Elk team werd gevraagt een goed doel op te geven en van alle opgegeven goede doelen werden er drie genomineerd. Waaronder Stichting Loes, de Klup Over-Betuwe en Eko prullenbakken.

31 oktober vond de quiz plaats. Ieder team had van 19:00 tot 23:00 de tijd om een boekwerk aan vragen te beantwoorden. Van historie tot opbouw, van sport tot breinbrekers, alles over Huissen. Daarnaast bestond de quiz uit een puzzeltocht, mysterie guest en creatieve opdracht. En uiteraard, wie de meeste punten zou scoren zou omgedoopt worden tot Het Slimste Team van Huissen.

Ieder team koos daarnaast een goed doel om voor te spelen. Het doel met de meeste ‘stemmen’ zou de bijzondere donatie winnen.

Wij van Stichting Loes deden zelf uiteraard ook mee. Ja, aan de ene kant omdat we dachten dit wel even te winnen. En aan de andere kant, om voor Stichting Loes te spelen. Niemand zag ons als serieuze concurentie omdat wij waarschijnlijk als enigste team niet 700 jaar Huissen meegemaakt hebben (met een gemiddelde leeftijd van 25 jaar). Maar toch eindigden we op de derde plek! Bovendien wonnen we met onze futuristische zwaan (creatieve opdracht) en in de categorie Historie. (danku danku).

Maar zoals je al zal begrijpen, veel teams speelden voor Stichting Loes en zo wonnen wij alsnog het prachtige bedrag van €5.000 euro.

Het was een bijzondere avond en zeker een mijlpaal voor Stichting Loes. We bedanken alle sponsoren van Stadsquiz Huissen voor deze donatie, we gaan weer hele mooie wensen uit laten komen.

Benieuwd hoe het is afgelopen met onze mascotte; de futuristische Huissense zwaon?
Daar was helaas geen plekje meer voor bij de historische kring (museum van Huissen) om tentoon gesteld te worden.

Wie toch benieuwd is naar haar glanzende veren; houd je ogen goed open. Voor je het weet staat ze voor je neus.