Een bijzondere reis naar Tanzania

18-02-2014

Tanzania, een bijzonder land voor Jori, Gert Jan en Marit. Een land waar hun ouders, Jaap en Joke, hun hart aan verloren, maar waar zij op een verschrikkelijke manier hun ouders aan verloren. Jaren geleden woonden en werkten Jaap Breure en Joke Schokkenbroek in dit bijzondere land, naast de liefde voor dit land beloofden ze ook élkaar daar de eeuwige liefde. Als verrassing voor hun 25 jarig huwelijk kregen Jaap en Joke namens kinderen en familie een reis terug naar dit bijzondere land met bergen vol herinneringen.

Het werd een prachtige reis maar op weg naar Zanzibar, een eiland aan de kust van Tanzania, eindigde hij abrupt.

In de zomer van 2012 verloren Jori, Gert Jan en Marit beide ouders bij een veerbootramp. Met onder andere een bijdrage van Stichting Loes komt er een wens voor ze in vervulling. Een reis naar Tanzania, naar het land dat hun ouders zo geliefd was.

Volg de reis op de voet;

Ze zijn terug! En wat was het mooi. De reactie van Gert-Jan;

"Een indrukwekkende en mooie ervaring met mijn twee grote zussen. Een land vol gedachtes en schilderijen. Ik snap heel goed dat mijn ouders hier destijds wilden werken en wonen. Ik snap ook heel goed dat ze na 25 jaar nog eens terug wilden gaan naar dit prachtige land. De vele verhalen over Tanzania die mijn ouders vaak vertelde zijn nu ingekleurd. Ik wil jullie ontzettend bedanken voor al het moois wat de reis mij heeft gebracht. Beelden, ervaringen, geuren en rust."

11 maart, 2015

De reis naar Tanzania en Zanzibar is officieel aangevraagd!

Het staat vast, de reis die Jori, Gert-Jan en Marit gaan maken is definitief. De plannen zijn gemaakt en de route is uitgestippeld. Donderdag 17 december gaat het avontuur beginnen.

Ze vliegen van Amsterdam naar Arusha, waar ze meteen met de neus in de boter vallen: de beklimming van de Kilimanjaro. Een expeditie die ze ontzettend graag willen maken. Een 8 daagse trekking door plantages, regenwoud en dorpjes. Via heidelandschap en vulkanische rotsformaties, ijsvelden en gletsjers. Op naar de top.

Na de expeditie reizen ze door naar Lake Manyara Nationaal Park waar ze o.a een bijzondere mountainbike safari zullen doen. De volgende stop is Serengeti Nationaal Park waar ze drie dagen verblijven en verschillende safari’s maken.

De reis vervolgd zich naar Rhotia; een dorpje net buiten de Ngorongoro krater, die ze uiteraard zullen gaan bezoeken. Na Rhotia vliegen ze vanaf Arusha in 4 uur naar Zanzibar waar ze een paar dagen kunnen ontspannen en hier hun bijzondere reis kunnen afsluiten.

Op 7 januari vliegen Jori, Gert-Jan en Marit weer terug naar Nederland.

Explore Tanzania zorgt voor de definitieve boekingen. Jori, Gert-Jan en Marit kunnen deze reis realiseren met onder andere een financiele bijdrage van Stichting Loes. Daarnaast willen wij Djanno en de Smeetskring bedanken voor hun bijzondere bijdrage aan deze wens.

3 november, 2014

We hebben er ondertussen een Tanzania kenner bij gehaalt (explore Tanzania) die ons helpt met een mogelijke route en reis en daarnaast advies en ideen geeft over het land. Het bleek toch een pittige opdracht om dit als stichting zelf uit te stippelen aangezien we het land niet kennen. Samen met Jori, Gert-Jan en Marit hebben we de mogelijke route doorgenomen. Hij wordt nu wat aangescherpt en binnenkort gaan we weer met z'n allen rond de tafel.

16 september, 2014

Na alle voorbereidingen een paar maanden on-hold te hebben gezet zijn we weer van start! Jori, Gert-Jan en Marit kunnen niet wachten de reis aankomende zomer eindelijk te gaan maken. We zijn druk in de weer met plannen, uitstapjes en een mogelijke route die ze gaan maken. De goede spirit is in ieder geval weer helemaal terug. Op naar een mooie reis!

19 mei, 2014

In verband met de schema's van Jori, Gert Jan en Marit is de reis naar Tanzania deze zomer helaas niet te realiseren. Samen met Stichting Loes hebben ze besloten de reis even uit te stellen. Mochten we het weer oppakken, dan laten we dat natuurlijk meteen weten!

18 februari, 2014

De tickets zijn bijna geboekt. Begin Augustus vliegen ze naar Nairobi om vanaf daar hun bijzondere reis te beginnen. Stichting Loes is nog wel even zoet met de voorbereidingen. Zo staan de vaccinaties hoog op de lijst en begint de planning van de reis, locaties en accomodaties. Daarnaast hebben we een bijzondere opdracht, contact leggen met de mensen die hun ouders al die jaren geleden in Tanzania hebben leren kennen, en die zij in de zomer van 2012 weer hadden opgezocht. Een belangrijk onderdeel van deze reis voor Jori, Gert Jan en Marit.